23

از یک زمانی به بعد هم بود که فهمیدم واقعا کار زیادی نمی‌تونم بکنم. با توجه به چس‌مثقال سن داشتنم هم باید بگم خیلی زود فهمیدم…گفتم زور بذارم روی اینکه همینی که هست رو حفظ کنم. مع‌الوصف اینجا هم کار زیادی ازم برنمیاد و دست و پا میزنم.
مشخصا هم کار اشتباهیه…ولی چه کنم؟
اصلا بذار یه داستانی رو برات بگم:
بابا رو قرار بود متروی دروازه دولت پیاده کنم و برم سوی خودم. میدون فردوسی رو پیچیدیم سمت امام حسین که گفت ای بابا!این‌ور که در نداره به مترو…گفتم چرا داره! گفت نه نداره…گفتم آقا اصن اینکه من دیدم و ازش استفاده هم کردم به کنار،خودت بگو منطقا میشه چنین چیزی؟ حداقل دو بار دیگه این جملات به شکل‌های مختلف و پینگ‌پنگی رد و بدل شدن. بالاخره وقتی پیاده شد باز سرک کشید که ببینه آیا دری به پایین هست یا نه؟
این بابام بود. حقیقتی که وجود داره اینه که مطلقا من رو قبول نداره،فلذا دست به خایه ایستاده و نگاه میکنیم!(کار دیگه‌ای میشه کرد؟)
اصلا میگن پسر، به پدر نگاه میکنه و دنبال تاییدش است. حالا پسر میتونه خیلی عزت‌نفس داشته باشه و بگه من کارم درسته و تایید کسی برام مهم نیست اما نقش پروپاگاندا چی میشه؟ مگه یه آدم چقدر میتونه دووم بیاره؟
حالا بابا در اینجا یک مثال است. نکته اینه که کسایی که بهشون اهمیت میدی هم این مفهوم رو بهت منتقل میکنند. مرد شدن توی این نیست که بری سربازی یا با یکی بخوابی یا هرچیز دیگه‌ای…مرد شدن اینه که بتونی در یه نقطه‌ای از زندگی‌ بشی کسی که حداقل یکی بهت اتکا میکنه و قبولت داره؛ نه اینکه بگه فلانی هیچ‌وقت اشتباه نمیکنه‌هااا! این رو بگه که احمقه اما وضع طوری نباشه که بخوای براش اثبات کنی.لاجرم باید معنی‌ش رو بگم: قبول داشتن یعنی اینکه همه کارها و حرفات رو به فال نیک بگیره و بگه من ازش مطمئنم،اشتباه که میکنه اما تا وقتی ثابت نشه برام در روی همون پاشنه میچرخه! تازه اشتباه هم کرد از روش رد نمیشم. بغلش وایمیسم که روبراه بشه و باهم بریم جلو…
شما وقتی مردی که بپذیرنت. تا قبل از اون پشم هم حتا نیستی! حالا میخواد پول بیل‌گیتس رو داشته باشی یا زور آرنولد رو.اما وقتی فقط یکی پذیرفتت، فقط یکی پیدا شد که تونستی خودت رو نشونش بدی و قبولت کرد میتونی هیچ‌کدوم از این‌ها نباشی اما از همشون خفن‌تر و بزرگ‌تر باشی.

 

نوشته شده در Uncategorized. Leave a Comment »

پاسخی بگذارید

